Wirtualna rzeczywistość wykorzystywana do nauki anatomii

Wirtualna rzeczywistość wykorzystywana do nauki anatomii

Studenci School of Dentistry na University of Queensland od niedawna mają możliwość korzystania z wirtualnych okularów w celu uczenia się anatomii. Aplikacja HoloHuman, stworzona przez Personal Education, sprawia, iż użytkownik może nie tylko obserwować ludzkie ciało z zewnątrz, ale także wnikać do jego środka. Dzięki temu nauka ludzkiej anatomii jest dużo łatwiejsza i przyjemniejsza. 

Co więcej, za pomocą zdalnego połączenia reszta grupy może śledzić na laptopach lub ekranach projektorów działania użytkownika, widząc dokładnie to, co on widzi. Władze uniwersytetu planują również, aby z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości odbywały się egzaminy z anatomii dla studentów stomatologii.

Program wykorzystywany jest także przez innych studentów nauk medycznych.  Pozwala bowiem chodzić wokół hologramu pacjenta i oceniać objawy, obserwować oddech, monitorować parametry życiowe, a nawet wchodzić w wirtualną interakcje z pacjentem, a następnie omawiać przypadek z innymi studentami i nauczycielami. Wirtualna diagnostyka pacjenta sprawia, iż studenci mają więcej możliwości zdobycia cennej praktyki. 

Zdjęcie Adrian Deweerdt na Unsplash