Strona i marka osobista dentysty - jak to się robi

Strona i marka osobista dentysty - jak to się robi
 
Krok 1. Poznanie
Współpracując ze specjalistą Public Relations, bądź gotowy na kilka strategicznych pytań, np. dla kogo jest ta strona, jakie treści będą na niej zamieszczone i po co. Jednak zanim padną te pytania, istotne jest dla mnie poznanie osoby. Dzięki temu można przedstawić autentyczny i spójny wizerunek, który determinuje w przyszłości zarządzanie działaniami PR i marketingowymi. Poznanie to nic innego jak rozmowa-wywiad, dzięki któremu gromadzi się informacje na temat osoby, jej pracy, zasad i celów.

Krok 2. Opracowanie treści
Zebrane informacje zostają spisane z uwzględnieniem miejsca ich publikacji, czyli internetu (copywriting). Ważna jest świadomość słów kluczowych związanych z dentystą. Dzięki temu łatwiej będzie zaplanować optymalizację (aby służyła nam wyszukiwarka Google). Konieczna jest też korekta tekstów. Pierwszą, merytoryczną przeprowadza lekarz, a następnie treści są sprawdzane pod kątem poprawności językowej i zasad copywritingu.

Krok 3. Materiał zdjęciowy
Wiemy, że obraz jest wart 1000 słów, że to on przyciąga uwagę i kreuje pierwsze wrażenie. To on uwiarygodnia naszą historię. Sesja zdjęciowa jest po to, aby stworzyć własne portfolio. Z niego wybieramy zdjęcia na naszą stronę.
 
Krok 4. Grafika strony
Mamy już zatem dopracowane treści (tekst, obraz) i przystępujemy do projektu strony. Teraz wiemy, ile strona powinna mieć zakładek, jak długie są teksty i jaki mają charakter oraz co jest najważniejsze dla danego lekarza. Dobieramy więc graficzne rozwiązanie.
Rozwiązania dostosowujemy indywidualnie, dlatego grafika strony czy gotowy szablon są ostatnim, a nie pierwszym elementem pracy nad taką stroną.

Pawelczyk-Madalińska
Fot. Jacek Kutyba. 


Krok 5. Test
Publikujemy stronę i w pierwszych dniach pokazujemy życzliwym znajomym, aby podzielili się z nami pierwszym wrażeniem. Daje to nam szansę na wprowadzenie ostatnich szlifów, o ile zajdzie taka potrzeba.
 
Krok 6. Technikalia
Warto wybrać dobry serwer i mieć kontakt do osoby, który zaopiekuje się naszą stroną: zareaguje w przypadku problemu (atak wirusów), doradzi, jakie uaktualnienia warto wprowadzić itp. Zwykle po stworzeniu strony proponuję swoim klientom taką usługę. Osobiście nie wyobrażam sobie sprawnego funkcjonowania stron, które mi podlegają bez wsparcia webdevelopera, z którym współpracuję.  I jeszcze jedno: cokolwiek zamierzasz i cokolwiek się zdarzy, już dzisiaj wykup domenę na swoje nazwisko.
 


Justyna Niebieszczańska – specjalista PR z certyfikatem London School of Public Relations. Filolog klasyczny i angielski. Właścicielka Agencji Public Relations BRIDGEHEAD PR, która specjalizuje się w rynku stomatologicznym. Tworzy kompleksowe i długoterminowe kampanie Public Relations dla klientów indywidualnych i firm. Wspiera także PR-owo akcję „Dentysta dla Dzieci Tybetu”. Od kilku lat prowadzi projekt z zakresu komunikacji dla studentów i stażystów stomatologii „Lecz człowieka, nie chorobę”. Jej pasje to public relations i liryka antyczna.