Czym kierują się pacjenci w województwie lubelskim, w zależności od wieku, płci i wykształcenia, wybierając gabinet stomatologiczny

What motivates patients from the Lublin region, in dependence on age, sex and education, in the choice of dental office
Maria Mielnik-Błaszczak, Anna Michalak-Pyra, Justyna Piekaruś,  Justyna Pietrak, Monika Maślanko

Streszczenie  
Rosnąca liczba gabinetów stomatologicznych powoduje, że staje się konieczne zwiększanie konkurencyjności świadczonych usług. Najważniejszymi czynnikami decydującymi o wyborze danego lekarza są jego umiejętności, profesjonalizm i zachowanie. Dla wielu pacjentów bardzo istotny jest także koszt planowanego leczenia.

Hasła indeksowe: gabinet stomatologiczny, lekarz dentysta, koszt leczenia

Summary 
The growing number of dental offices gives rise to the situation where it is becoming necessary to increase competition in the services offered. The greatest significant factors that decide in the choice of a particular  dentist are his abilities, professionalism and behaviour. For many patients a very important factor is also the cost of the planned treatment.

Key words: dental office, dental surgeon, cost of treatment

PIŚMIENNICTWO
1. Tanasiewicz M. i wsp.: Psychologiczne aspekty satysfakcjonującej współpracy dentysty z pacjentem. Poszukiwanie informacji. Nowa Stomatol., 2007, 4, 130-133.
2. Kasperski J. i wsp.: Relacja lekarz – pacjent a sukces leczenia stomatologicznego. Twój Przegl. Stomatol., 2011, 4, 85-86.
3. Wroński K.: Reklama szeptana w stomatologii. Stomatol. Współcz., 2012, 19, 2, 16-20.
4. Higienistki stomatologiczne: Czy płeć ma znaczenie, czyli co doceniają mężczyźni, a co kobiety. infoDENT24, 02.01.2013.
5. Klepacz-Szewczyk J. i wsp.: Ocena czynników wpływających na wybór lekarza dentysty przez pacjentów. Mag. Stomatol., 2011, XXI, 12, 90-95.
6. Tanasiewicz M. i wsp.: Psychologiczne aspekty satysfakcjonującej współpracy dentysty z pacjentem „Jaki musiałby być dentysta, którego polecił(a)byś swojemu przyjacielowi”. Nowa Stomatol., 2007, 4, 120-124.
7. Makacewicz S. i wsp.: Satysfakcja pacjenta z modelu kompleksowej opieki stomatologicznej. Dent. Med. Probl., 2006, 43, 3, 409-414.
8. Bukowska-Piestrzyńska A.: Proces zakupu usługi a zadowolenie pacjentów. Art Dent., 2010, 2, 142-145.
9. Bukowska-Piestrzyńska A.: Satysfakcja pacjentów-klientów gabinetów stomatologicznych województwa łódzkiego – część II. As Stomatol., 2008, 6, 54-55.
10. Bukowska-Piestrzyńska A.: Zadowolony pacjent to skarb (część III). As Stomatol., 2009, 3, 54-55.
11. Abernathy M.: What patients want? Inside Dentistry, 2009, 5, 9.
poprzedni artykuł