Z UŚMIECHEM NA USTACH ŁATWIEJ SIĘ ŻYJE

Z UŚMIECHEM NA USTACH ŁATWIEJ SIĘ ŻYJE
 
Z analizy SW Research 2020 r. wynika, że aż 30% Polaków z wiekiem coraz rzadziej się uśmiecha, a 20% nie robi tego tak często, jakby chciało, czy wręcz się powstrzymuje [1]. Choć wydaje się dość niewinny, uśmiech potrafi bardzo wiele zmienić. Badania pokazują, że osoby, które się uśmiechają, postrzegane są jako milsze, atrakcyjniejsze oraz odnoszące więcej sukcesów. W swojej kampanii informacyjnej #DUMNIZUŚMIECHU marka enel-med stomatologia zachęca Polaków, aby częściej korzystali z tej osobistej supermocy.
 
Jak istotny jest uśmiech dla mózgu dowodzi fakt, że jest on dostrzegalny dla ludzkiego oka aż z odległości 100 metrów [2]. Uśmiechając się wysyłamy światu sygnał, że jesteśmy otwarci, mamy pokojowe zamiary. Wpływa on pozytywnie na wizerunek osobisty i to, jak odbierają nas inni ludzie, a także jak się w naszym towarzystwie czują. Jest zaraźliwy, a sam widok uśmiechu uruchamia do pracy wegetatywny układ nerwowy: kiedy widzimy radosną twarz, sami zaczynamy się uśmiechać, a to wywołuje wyrzut endorfin do mózgu i poprawia nam nastrój. Co więcej, humor i rozbawienie sprzyjają kreatywnemu myśleniu i nastawieniu na rozwiązania. W jednym z eksperymentów psychologicznych dowiedziono, że osoby, które oglądały śmieszny skecz, nie uległy fiksacji poznawczej i znaczenie lepiej poradziły sobie z zadaniem wymagającym myślenia poza schematem – przytwierdzeniem zapalonej świeczki do tablicy korkowej przy użyciu pudełka zapałek i pudełka pinezek [3].
 
Pomimo wagi uśmiechu w codziennym życiu aż 20% badanych przez SW Research Polaków stwierdziło, że nie uśmiecha się tak często, jakby chciało, a wręcz zdarza się, że się od uśmiechu powstrzymują. Wśród przyczyn takiego stanu rzeczy już na drugim miejscu, zaraz za brakiem powodów do radości, znalazł się wstyd wynikający z problemów z uzębieniem. Co trzecia z osób spośród badanych mówiła, że niechęć do szerokiego uśmiechu związana jest ze stanem ich zębów, a aż 13% ankietowanych wprost wskazała wyzwania w tym obszarze jako główny powód. I niestety badania Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego potwierdzają, że może być to istotna przyczyna, która sprawia, że Polacy nie widzą w swoim uśmiechu supermocy. Aż 98% rodaków ma problemy z zębami i przyzębiem, a co drugiej osobie brakuje przynajmniej jednego zęba [4].
 
- Uśmiech ma wielką moc, dlatego w przypadku jakichkolwiek wyzwań związanych z jego estetyką, warto wybrać się na konsultację do specjalisty. W gabinecie stomatologicznym osoba w każdym wieku otrzyma pomoc adekwatną do potrzeby. Zęby można wyczyścić, dobrać estetycznie wyglądający aparat ortodontyczny, a powstałe z biegiem lat czy na skutek wypadków ubytki uzupełnić. W naszych klinikach od dekad dbamy o zdrowie zarówno dzieci, jak i dorosłych. Każdy z nas w każdym wieku zasługuje na to, żeby mieć piękny i zdrowy uśmiech, a naszą rolą jest wsparcie pacjentów tak, aby mogli być z niego dumni podkreśla dyrektor medyczna stomatologii enel-med, dr n. med. Marta Markunina.
 
Najnowszy Narodowy Test Zdrowia Polaków z 2022 roku dowodzi, że Polacy są na bakier z profilaktyką oraz regularnymi przeglądami stanu swojego uzębienia. Zaledwie 37 proc. badanych odbyło konsultację dentystyczną w ciągu ostatniego pół roku. 
 
- Codzienna pielęgnacja, odpowiednio dobrana pasta czy szczoteczka do zębów pozwolą zadbać o zęby tak, żebyśmy mogli się cieszyć zdrowym uśmiechem przez długie lata. Ale prawidłowe nawyki higieniczne i żywieniowe to nie wszystko. Wizyta u wykwalifikowanej higienistki stomatologicznej pomoże wypracować właściwe nawyki higieniczne. Natomiast regularne wizyty stomatologiczne dają pewność, że nasze zęby są zdrowe, a lekarz może nam również odpowiedzieć na nurtujące nas pytania. Dlatego warto korzystać ze wsparcia stomatologa nie tylko wtedy, gdy już nas coś boli albo dojdzie do uszkodzenia zęba bądź wypełnienia.  Jak w każdej dziedzinie medycyny również w stomatologii sprawdza się zasada, że lepiej jest zapobiegać niż leczyć mówi Marta Markunina.

Hasło kampanii #DUMNIZUŚMIECHU w przyjazny i lekki sposób zachęca Polaków do zadbania o swój uśmiech. W końcu każdy z nas ma taką supermoc – czas z niej w pełni skorzystać! Zapoznaj się ze spotem reklamowym kampanii Dumni z uśmiechu | enel-med stomatologia - YouTube.
 
 
Źródło: informacja prasowa
 
[1] Mars Polska pyta Polaków o ich stosunek do uśmiechu - SerwisSpozywczy.pl
[2] Uśmiech za uśmiech - Charaktery - magazyn psychologiczny
[3] Uśmiech za uśmiech - Charaktery - magazyn psychologiczny
[4] Polacy wciąż za mało dbają o zęby. Połowa z nas ma przynajmniej jeden ubytek - Wszystkie newsy - Newseria Biznes