Odtworzenie drugiego zęba przedtrzonowego

Zaproponowałem pacjentowi wykonanie mostu w celu odtworzenia drugiego  zęba przedtrzonowego. Gdy już zakończyłem leczenie, pacjent  okazał swoje niezadowolenie z tego, że nie poinformowałem go o możliwości odtworzenia braku za pomocą wszczepu zębowego. Prawdę mówiąc, nie proponowałem tego rozwiązania, ponieważ zarówno ząb czwarty,  jak i szósty były leczone endodontycznie. Sugerowałem się również tym, że pacjent zawsze wybierał tańsze rozwiązania.  Czy pacjent może mieć do mnie o to pretensje?
Zawsze należy pacjentowi przedstawić wszystkie możliwości leczenia, ich wady i zalety, no i oczywiście koszty. Niepoinformowanie pacjenta o wszystkich  możliwościach leczenia jest błędem i pacjent słusznie może mieć o to pretensje do lekarza. Co więcej, może również żądać odpowiedniej rekompensaty.

prof. dr hab. n. med.  Mariusz Lipski

MS 6/2016